مراقب بیماری‌های رایانه‌ای باشید

 

خشکی و خستگی چشم، دردهای عضلانی، درد مچ دست، درد شانه و بازوها، درد گردن، کمردرد و خمیدگی پشت از عوارض کار زیاد و طولانی مدت و نادرست با رایانه است.
 
هرچند رایانه ها، جزو لاینفک زندگی امروز شده اند و بسیاری از شاغلان در ادارات و شرکت ها ، ساعات زیادی از وقت خود را پشت این دستگاه ها می گذرانند اما کار مداوم با رایانه ها می تواند عوارض خطرناک و متعددی را برای کاربران ایجاد کند.

یکی از بیماری های ناشی از کار با رایانه ، سندرم بینایی رایانه ای است چنانکه سازمان نظام پرستاری در این باره هشدار داده است که نشستن بیش از دو ساعت در روز ، پشت رایانه، احتمال ابتلا به سندرم بینایی رایانه‌ای را افزایش می دهد.

(( ادامه در ادامه مطلب ))
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:مراقب بیماری‌های رایانه‌ای باشید,راینه ای,بیماری,, | 12:56 | نویسنده : خروسباشی |

دلیل عقب نشینی اپل وگوگل مقابل ایران چیست ؟

در پی گزارش اخیر رصد و دیده‌بانی از رفتارهای سازمانی مرکز کیفیت‎های برتر و انتقاد از عملکرد دوگانه غرب بالاخص در حوزه آی تی نسبت به ایران با استناد به تحریم‎ها که منجر به چالشی برای بقاء مردم شده و حمایت و پوشش گسترده این گزارش از سوی خبرگزاری‎ها و اصحاب رسانه، دو غول آی…

گوگل - ماکروسافت - اپل

 

 (( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:دلیل عقب نشینی اپل وگوگل مقابل ایران چیست ؟,اپل,گوگل,مقابل ایران, | 23:13 | نویسنده : خروسباشی |

بازگشت یک دوربین DSLR ‌از شکم یک تمساح پس از 8 ماه!

افتادن گوشی همراه موضوعی ناخوشایند است و انداختن دوربین DSLR از آن هم ناخوشایندتر. حال تصور کنید انداختن دوربین DSLR در کنار تعدادی تمساح چقدر می‌تواند ناخوشایند باشد. می‌توانید این موضوع را از Mario Akdecoa که پس از هشت ماه مجددا به دوربینش رسید بپرسید.در دی ماه سال گذشته، او با استفاده از یک سه پایه و یک دوربین ۱۳۰۰ دلاری در حال عکسبرداری از یک گله تمساح در محل نگهداری آنها در Everglades بود و درحالیکه همه چیز خوب پیش می‌رفت علاقه یک تمساح به دوربین! ناگهان همه چیز را به هم زد. Akdecoa  در مصاحبه ای با خبرنگار تلویزیون می‌گوید:

تمساحها به من نزدیک و نزدیک تر می‌شدند که ناگهان یکی از آنها به یکباره دوربین را قاپید.من سعی کردم با استفاده از سه پایه، دوربین را نگه دارم اما دوربین از دستم خارج شد.

 ku-bigpic

 اما جمعه گذشته یک گردشگر متوجه تمساحی شد که دوربینی به واسطه بند آن به دور پایش بسته شده بود.به نظر می‌رسید این دوربین همان دوربین یادشده باشد.دوربین به طور کلی خراب شده اما یکی از عکسهای هشت ماهه! جان سالم به در برده بود.از زمان حادثه، Aldecoa یک دوربین جدید خرید اما مطمئنا از این به بعد با احتیاط بیشتری از حیوانات عکسبرداری خواهد کرد.

malikashtar.ghasam.ir

تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:بازگشت یک دوربین DSLR ‌از شکم یک تمساح پس از 8 ماه!,دوربین DSLR,تمساح, | 23:51 | نویسنده : خروسباشی |

اس ام اس سرکاری جدید عاشقانه

 

 “منی” که کنارش “تو” نباشی ، “تومنی” نمی ارزد . . 

 

 آرزو بر جوانان خفه شو  !

 

هنگام بغض یک زن بهش نزدیکتر بشید
و موقع بغض یک مرد ازش فاصله بگیرید
قبل از خواب هم که مسواک بزنید
همین دیگه :|

 

(( ادامه در ادامه مطلب))

 
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:اس ام اس سرکاری,اس ام اس,سرکاری, | 12:35 | نویسنده : خروسباشی |

آیت‌الله جوادی‌آملی در نوشتاری جایگاه و ارزش حجاب زن و لزوم توجه بانوان به آن را در قالب پاسخ به پرسشی عنوان کرد.

 آیت‌الله جوادی‌آملی در پاسخ به این سوال که چرا اسلام بانوان را ملزم به رعایت حجاب کرده است و آیا این الزام برای زن محدودیتی دارد؟‎، اظهار کرد:

راه حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها ‏مربوط به خود او یا مرد سرپرست او یا حتی خانواده وی نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏‌نظر کردم، مرد بگوید ‏من راضیم یا اعضای خانواده رضایت دهند، بلکه حجاب زن حقی الهی است،

لذا می‏‌بینید در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند، اگر زن همسرداری آلوده شد و ‏شوهرش رضایت داد، قوانین آن‌ها پرونده را مختومه اعلام می‏‌کنند، اما در اسلام این‌گونه نیست، یعنی حرمت زن،‏ اختصاص به خود زن، شوهر و برادر و فرزندانش ندارد به عبارتی اگر همه رضایت دهند، قرآن ‏راضی نخواهد بود، چون حرمت و حیثیت زن به‌عنوان حق‏‌اللَّه مطرح است،

(( ادامه در ادامه مطلب ))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:آیا حجاب حق‌الله است یا حق‌الناس؟,حق‌الله است یا حق‌الناس,حجاب ,, | 12:24 | نویسنده : خروسباشی |
هیچ وقت فکر نمی کردم که چیزی تو این دنیا پیدا بشه که جویدنش از جویدن آدامس خرسی هم بیشتر کیف بده… تا اینکه خرخره ی تو نظرم رو جلب کرد. 

مـــامـــان … تموم شد ، بیا منو بشور!!!
(دانشجویان پس از اتمام امتحانات) 

یکی از تفریحات بچگیمون این بود که وقتی زنگ مدرسه رو میزدن هرچی صدا بلد بودیم و تو ذهنمون بود درمیاوردیم یَک حالی میداد ! حس میکردیم تو جنگلیم همراه با دوستای میمونمون… 

چقدر خوبه وقتی که داری جوجه کباب درست میکنی خودش بچرخه و بگه : اینجام … اینجام … اینجام نپخته…
این دانشمندا چیکار میکنن پس ؟ الکی دارن فقط حقوق میگرن … 

(( ادامه در ادامه مطلب))
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:جوک خیلی باحال,جوک,وباحال,اس ام اس باحال, اس ام اس, | 18:17 | نویسنده : خروسباشی |

روان شناسی اینترنت

به گزارش گرداب، در یادداشت های پیشین به برخی زیر شاخه های مبحث روان شناسی اینترنت اشاره ای گذرا داشتیم، گفتیم که روان شناسی اینترنت، به فرایندهای ارتباطی، رفتار و حالت‌های روانی افراد در هنگام استفاده از اینترنت می‌پردازد.

همچنین ارزیابی ویژگی‌های رفتاری و روانی، یکی از عوامل تأثیرگذار در پیدایش روان‌شناسی اینترنت بوده است.

سپس به شرح برخی نظریات در این حوزه پرداخته شد؛ نظریات دریفوس، کرات، ریوا، گوردون گراهام و... از جمله نظریاتی بودند که به طور اجمال مورد بررسی قرار گرفتند.

در این مقال به بررسی آخرین مبحث مورد نظر در حیطه روان شناسی اینترنت یعنی هرزه نگاری و بی بند و باری های اخلاقی می پردازیم.

(( ادامه در ادامه مطلب ))
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 31 مرداد 1392برچسب:روان شناسی اینترنت,اینترنت,روان شناسی, | 18:9 | نویسنده : خروسباشی |

آمارکاربران ایرانی فیسبوک

آمارکاربران ایرانی فیسبوک
موسسه تحقیقاتی "پیو" (Pew) با انتشار آماری، از کاهش گرایش کاربران اینترنت به فیسبوک و افزایش بسته شدن حساب‌های کاربری در این شبکه اجتماعی به دلایل مختلف خبر داده است.

دو سوم بزرگسالان آمریکایی که کاربر اینترنت هستند (حدود ٪67) کاربر فیسبوک نیز هستند. از این روی، سایت فیسبوک شبکه اجتماعی غالب در این کشور به شمار می‌رود. یافته‌های تازه از پروژه اینترنت و زندگی آمریکاییِ مرکز پژوهشی "پیو” حاکی از آن است که جمعیت کاربران فیسبوک دستخوش نوسانات قابل توجهی شده است:
• ٪61 از کاربران کنونی فیسبوک ادعا می‌کنند که هر از گاهی در گذشته به مدت چند هفته یا بیشتر به خواست خود از فیسبوک کناره‌گیری کرده‌اند.

• ٪20 از بزرگسالان آنلاین که در حال حاضر از فیسبوک استفاده نمی‌کنند می‌گویند که زمانی از این سایت استفاده می‌کردند، اما دیگر استفاده نمی‌کنند.

(( ادامه در ادامه مطلب ))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 مرداد 1392برچسب:آمارکاربران ایرانی فیسبوک,فیسبوک,facebook,, | 11:55 | نویسنده : خروسباشی |

هم می‌توان محجبه بود،هم خواننده! +عکس

این نوع برخورد با دین یکی از انگلیسی ترین شیوه های برخورد با اعتقادات سایر ملل تلقی می شود که با حفظ پوسته و سطح دین نظیر حجاب مشکلی ندارد اما به شدت پیگیر به تغییر تمامی لایه زیرین دین است.


به گزارش مصاف به نقل از موعود به نقل از تابناک، همان گونه که پیش بینی می شد و مخاطبان نیز به این بازی پی برده بودند، یکی از برنامه های محوری «من و تو» بدون در نظر گرفتن شعور مخاطب، با یک چینش حساب شده، یک دختر محجبه را در مسابقه خوانندگی اش راه داد و برنده یک دوره از این مسابقه کرد تا این پیغام را پیش روی مخاطب ایرانی قرار دهد که در رویکردی پاردوکسیکال می توان هر عملی که در اسلام حرام است را انجام داد و خود را متعهد به عمل به احکام اسلام نیز جلوه داد!

«آکادمی گوگوش» یکی از برنامه های محوری است که برای این شبکه بیننده جذب کرده و بسیاری از مخاطبان این شبکه ماهواره ای فارسی زبان تصور می کنند این برنامه برای شناسایی استعدادهای خوانندگی و معرفی آنها به افکارعمومی و در واقع یک سکوی پرش برای مستعدها در حوزه موسیقی پاپ محسوب می شود اما با گذشت چند دوره از برگزاری این برنامه و مشخص شدن فرجام خوانندگان این برنامه، همه چیز رنگ باخت.

(( ادامه در ادامه مطلب ))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 27 مرداد 1392برچسب:هم می‌توان محجبه بود،هم خواننده! +عکس,محجبه,خواننده!,manoto, | 15:25 | نویسنده : خروسباشی |

اعتقاد یهودیان و مسیحیان درباره به رجعت چگونه است

«رجعت» از عقاید عمومی و قدیمی است که در ملل مختلف جهان، میان همه اقوام و مذاهب شرق و غرب قبل از اسلام - چه در ادیان آسمانی و چه در ادیان دیگر- وجود داشته و کم و بیش هنوز وجود دارد، اگر چه در پاره‌ای از مذاهب، تأکید بیشتری روی آن شده است، ناگفته نماند که عقیده به رجعت، در هر دینی به نوع خاص خود مطرح شده است، چنانچه در فرهنگ عقیدتی و سیاسی جهان مشاهده می‌شود که هر ایده و اندیشه‌ای برای بسط و ترویج افکار و عقاید خود همت می‌گمارد.

به همین منظور در سلسله مباحثی با تکیه بر کتاب «رجعت در عصر ظهور» تألیف محمدعظیم محسنی دایکندی به طور اجمال به مقوله رجعت و بازتاب آن میان اقوام و ملل مختلف اشاره می‌کنیم:

(( ادامه در اامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 26 مرداد 1392برچسب:اعتقاد یهودیان و مسیحیان درباره به رجعت چگونه است,اعتقاد یهودیان,رجعت , | 19:59 | نویسنده : خروسباشی |