پاک‌سازی کامل سرویس‌های ویندوز

هر کدام از فعالیت‌های ویندوز از قبیل به‌روزرسانی ویندوز، پیغام‌های ویندوز، پوسته‌‌ی ویندوز و... را سرویس‌های مختلفی مدیریت می‌کنند؛ همچنین با نصب نرم‌افزارهای مختلف نیز سرویس‌های جدیدی به لیست سرویس‌های فعال سیستم اضافه خواهند شد. مطمئناً شما مایل به فعال بودن تمامی سرویس‌های موجود نیستید و تعدادی از آن‌ها را غیرفعال خواهید کرد.

 اما به مرور زمان و با شلوغ شدن لیست سرویس‌ها، شاید پاک‌سازی سرویس بی‌مصرف را راه بهتری از غیرفعال کردن آن بیابید. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بعضی مواقع با Uninstall شدن ناقص بعضی از نرم‌افزارها، گزینه مربوط به سرویس آن همچنان در لیست باقی خواهد ماند. در این ترفند طریقه‌ی پاک‌سازی کامل یک سرویس را در سیستم‌عامل ویندوز شرح خواهیم داد.

(( ادامه ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:پاک‌سازی کامل سرویس‌های ویندوز,ویندوز,پاکسازی, | 15:37 | نویسنده : خروسباشی |

نیکون AW1: اولین دوربین با لنز قابل تعویض ضد آب دنیا

تا کنون هرگاه صحبت از دوربین های ضدآب و مقاوم می شد، معمولا انتخابهای شما به کامپکت های ببین و بگیر محدود بودند. اما نظرتان چیست که دوربینی با لنز قابل تعویض را همراه تان به پارک آبی یا استخر ببرید؟ بله، یکی از راه ها استفاده از جعبه های ضدآب گرانقیمت ضدآب ویژه دوربین های DSLR است. اما یک روش هم خرید AW1، عضو جدید سری وان نیکون است. اولین دوربین با لنز قابل تعویض ضد آب دنیا.

در اینجا رینگ روی بدنه و لنز به گونه ای چفت و بست می شوند که جلوی هر نفوذی را گرفته و دوربین شما را تا عمق ۱۵ متری محافظت می کنند. البته در این میان زمان و تلاش فیزیکی بیشتری نسبت به معمول باید صرف تعویض لنز کنید.

در ادامه مطلب می توانید گالری عکس Nikon AW1 را مشاهده نمایید.

(( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:نیکون AW1: اولین دوربین با لنز قابل تعویض ضد آب دنیا,دوربین ضد آب,نیکون,دوربین نیکون,, | 15:4 | نویسنده : خروسباشی |

 آیپد با این سنسور تبدیل به یک اسکنر 3D خواهد شد!

Blue_Straight_On_610x395

 Structure Sensor از کمپانی اوسیپیتال که با کمک آیپد تصاویر سه بعدی خلق می‌کند.، قول داده است که می‌تواند از آیفون یا آیپد اسکنر سه بعدی بسازد. این دستگاه که امروز در کیک استارتر آغاز به کار کرد، برای ایجاد تصاویر دقیق سه بعدی از اشیا موجود در دنیای واقعی طراحی شده است. این دستگاه که به وسیله یک براکت به پشت آیپد متصل می‌شود، از طریق کابل لایتنینگ به دستگاه وصل شده و با سنسور مادون قرمز خود، دوربین سیاه و سفید(برای درک عمیق‌تر تصاویر) و سیتم تصویر تبلت کار می‌کند.

این اتصال که از طریق برنامه‌های موبایل درون آیپد کنترل می‌شود، قدرت درک محدوده وسیعی از اشیا در دنیای واقعی را دارد.

با این سیتم می‌توانید مدلهای توپوگرافیک سه بعدی از قسمت‌های داخلی خانه، بدن انسان بی‌اندازید و یا نمایشی مجازی از یک خرس عروسکی ایجاد کنید.

این دستگاه درواقع از اطراف تصاویری کاملا شبیه به واقعیت گرفته و با ارسال آنها به یک پرینتر سه بعدی، محصولی باور نکردنی تولید می‌کند.

با این وسیله می‌توانید از مجسمه‌ها و به طور کل کارهای هنری تصویر برداری کرده و آنها را برای خود به چاپ برسانید. چاپی که شاید تشخیصش از واقعیت آن اثر هنری، کار دشواری باشد.

قطعا این وسیله تجربه‌ای متفاوت از عکاسی را به ما هدیه خواهد داد. فعلا اطلاعات دقیقی از قیمت آن در دسترس نیست.

malikashtar.ghasam.ir

تاريخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:آیپد با این سنسور تبدیل به یک اسکنر 3D خواهد شد!,ایپد,سنسور,اسکنر3d,, | 10:49 | نویسنده : خروسباشی |

۱۰ کاربرد باورنکردنی گوشی‌های هوشمند

مترجم: قارن گودرزی
پیشرفت سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند، صنایع مرتبط را هم به تکاپو واداشته. سازندگان لوازمی مثل دوربین، رادیو، پخش صوت، مکان‌یاب و حتی رایانه‌های شخصی دوست ندارند در استفاده از فناوری‌های تازه از قافله عقب بمانند.
null
 

((ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:۱۰ کاربرد باورنکردنی گوشی‌های هوشمند,کاربرد گوشی های هوشمند,, | 10:35 | نویسنده : خروسباشی |

تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت را در سرعت اینترنت بدانیم

سرعت اینترنت, اینترنت دایل آپ

سلام دوستان عزیز امروز می خواهم نکته ای آماتوری و ساده را که ممکن است بسیاری از شما دوستان بدانید را مطرح کنم

 

حتما شما هم متوجه شده اید که با اینترنت دایل آپ هیچ وقت نمی توان از۷ کیلوبایت در ثانیه بیشتر دانلود نمود ولی اسم مودم های شما فکس مودم ۵۶ کیلو است و از همه مهمتر اینکه چرا بین سرعت اتصال و دریافت شما انقدر تفاوت وجود دارد حال می توانید علت این مساله را که یک دلیل منطقی و ساده است بدانید.

 (( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 27 شهريور 1392برچسب:تفاوت کیلو بایت و کیلو بیت را در سرعت اینترنت بدانیم,تفاوت کیلوبات و کیلوبیت,سرعت اینترنت, | 10:18 | نویسنده : خروسباشی |

بازداشت هکر 19 ساله با درآمد ماهانه 150 میلیون تومان!

پلیس آرژانتین یک مرد ۱۹ ساله را که متهم به سرکردگی یک گروه تبهکار از هکرهاست که انتقال پول در سطح بین المللی و وبسایت های قماربازی را هدف می گرفت دستگیر کرده است.

پلیس می گوید که محل فعالیت این جوان که لقب "سوپرهکر" به او داده اند اتاق خوابش در بوینس آیرس بود و ماهانه ۵۰ هزار دلار معادل 150 میلیون تومان (با محاسبه دلار 3 هزار تومان) درآمد داشت.

(( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 25 شهريور 1392برچسب:بازداشت هکر 19 ساله با درآمد ماهانه 150 میلیون تومان!,هکر19 ساله,, | 11:32 | نویسنده : خروسباشی |

رونمایی از آخرین دستاورد BMW در زمینه خودروهای هیبریدی؛ با i8 آشنا شوید

 

تا کنون کوشش های زیادی برای بهبود عملکرد خودرو های هیبریدی (برقی-سوخت فسیلی) شده و فِراری LaFerrari و پورشه 918 Spyder مثال های خوبی از این تلاش ها هستند.

 
اما شرکت بی ام و با طراحی مدل i8 خودروسازی را وارد کلاس جدیدی کرده و بر خلاف دیگر شرکت ها که سیر تکاملی برای خودروهای خود در پیش گرفته اند به طور انقلابی با بازتعریف مفهوم خودرو، نگرشی متفاوت از آنچه تا کنون به عنوان خودرو [با سوخت فسیلی] می شناختیم را عرضه کرده.
(( ادامه مطالب و عکسها در ادامه مطلب)) 
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب

باز مدرسه شروع میشه ومیریم برای شنیدن جمله هایی مثل:
مشقاتو نوشتی؟
امروز امتحان داریم؟
از طرف دوستان و جمله هایی ازطرف معاونین مثله:
چرا موهات بلنده؟
چرا دیر اومدی؟
چرا درس نمیخونی؟

 

********************

لامصب 3 ماه صبحها زود بیدار میشی عادت نمیکنی، فقط کافیه 3روز دیر بلند بشی ... همچین عادت میکنی که نگو :|

 

 

********************

اخه اين سيب زمينى ها چرا هوشمندن؟!

وقتى ناخونک ميزنى طعمشون در حد المپيکه ولى اگر بياد سر سفره قدرت طعم دهندگيش نصف ميشه...!!!

(( ادامه در ادامه مطلب)) 

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 24 شهريور 1392برچسب:اس ام اس خنده دار,sms,fany,, | 15:17 | نویسنده : خروسباشی |

پانزده چیزی که درباره گوگل نمی‌دانید

پانزده سال پس از تولد غول جست‌و‌جوگر

حدود هزار نفر از کارمندان گوگل زمانی که این شرکت در سال 2004 
برای اولین بار وارد بازار بورس و سهام شد، میلیونر شدند

دنیای اقتصاد- چهارمین روز از ماه سپتامبر سال 1998 روز مهمی برای صنعت تکنولوژی در تاریخ به حساب می‌آید. در این روز محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین سرویس اینترنتی دنیا یعنی موتور جست‌وجوی گوگل به صورت رسمی راه‌اندازی شد. حالا چیزی حدود پانزده سال از آن زمان می‌گذرد و صنعت تکنولوژی و سرویس‌های اینترنتی تغییر و تحولات زیادی را تجربه کرده‌اند. با این همه اما گوگل توانسته است در طول سال‌های مختلف با این تغییرات همراه شود و توانسته سلیقه و نیاز کاربران را تامین کند.
حالا به مناسبت پانزدهمین سالگرد تولد محبوب‌ترین و پرطرفدارترین موتور جست‌وجوی اینترنتی دنیا، مجله گاردین به بررسی و معرفی پانزده موضوعی که کمتر کسی درباره گوگل می‌داند پرداخته است که می‌تواند برای اغلب ما جالب و جذاب باشد. این مجله از نام اصلی و واقعی این شرکت گرفته تا اولین دوودل گوگل را بررسی کرده و در میان تمام آرشیو لری پیج و سرگئی برین جست‌وجو کرده است تا جالب‌ترین موضوعاتی را كه کمتر کسی درباره گوگل می‌داند پیدا کرده و منتشر کند. حالا می‌توانید حقایقی جالب را که درباره گوگل نمی‌دانستید، اینجا دنبال کنید.
(( ا ئامه در ادامه مطلب ))
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 شهريور 1392برچسب:پانزده چیزی که درباره گوگل نمی‌دانید, | 12:46 | نویسنده : خروسباشی |

آیا در ایران هنوز اینترنت دایال‌آپ داریم؟/ آیا پایان کار یاهومیل در ایران نزدیک است؟

آیا در ایران هنوز اینترنت دایال‌آپ داریم؟

هنوز یادمان نرفته که برای اتصال به اینترنت باید یک کارت میخریدیم و شماره پسورد و نام کاربری را وارد می‌کردیم و با اندکی زمان به دنیای وب متصل می‌شدیم. صدای خش خش کیس کامپیوتر و بعد شنیدن صدای بوق نشانگر اتصال به اینترنت آنچنان هیجان‌انگیز بود که گویی اتفاق بزرگی رخ داده است. این روزها تقریبا همه از اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند چراکه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌تر است. اما آیا هنوز هم وجود دارند کاربرانی که از اینترنت دایل آپ استفاده می‌کنند؟
به منظور دستیابی به شبکه اینترنت از گزینه‌های پرشماری استفاده می‌شود. یکی از این گزینه‌ها، گزینه شماره‌گیری (Dial-Up) به شرکت خدمات اینترنتی (ISP) است. از این روش، در سازمان‌های کوچک و برخی کاربران خانگی استفاده می‌کنند به این صورت که یک خط اختصاصی به یک شبکه محلی متصل می‌شود و در واقع سرویسی است که با شماره‌گیری خط تلفن معمولی شما را به اینترنت متصل می‌کند.
(( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب

نور بازتاب‌یافته از یک آسمان‌خراش در لندن، بخش‌هایی از یک خودروی جگوار را ذوب کرد!

در سال ۲۱۲ پیش از میلاد، ارشمیدس با ساخت ابزاری و متمرکز کردن پرتوها، کشتی‌های دشمن را سوزاند و با این وسیله از شهر سیراکیوز دفاع کرد. البته در مورد اینکه واقعاً ارشمیدس توانسته باشد چنین وسیله‌ای را ساخته باشد، شک و تردیدهایی وجود داشت تا آنکه یک مهندس یونانی در سال ۱۹۷۳ آزمایشی انجام داد و عملاً نشان داد انجام چنین کاری در زمان ارشمیدس ممکن بود. وی به جای آنکه همانند دیگران در آزمایش ناموفق از یک آینه بزرگ استفاده کند، از ۵۰ آینه کوچک برنزی هم اندازه انسان استفاده کرد و طی مدت کوتاهی قایق های کوچک را سوزاند.

اما با گذشت این همه سال، این بار در داخل یک شهر و به صورت تصادفی شاهد جلوه‌ای دیگر از قدرت نور خورشید و امکان متمرکز کردن آن برای سوزاندن اجسام بودیم!

در لندن ساختمان بزرگی وجود دارد که ملقب به «واکی تاکی» است، دیروز خبر جالبی منتشر شد، بمنی بر اینکه نور بازتاب‌یافته از این ساختمان باعث شده است که خودروی جگواری که در خیابان مجاور این ساختمان پارک شده بود، دچار مشکل شود و بخش‌هایی از آن ذوب شود.

09-04-2013 09-40-27 AM

 (( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب

مراقب بیماری‌های رایانه‌ای باشید

 

خشکی و خستگی چشم، دردهای عضلانی، درد مچ دست، درد شانه و بازوها، درد گردن، کمردرد و خمیدگی پشت از عوارض کار زیاد و طولانی مدت و نادرست با رایانه است.
 
هرچند رایانه ها، جزو لاینفک زندگی امروز شده اند و بسیاری از شاغلان در ادارات و شرکت ها ، ساعات زیادی از وقت خود را پشت این دستگاه ها می گذرانند اما کار مداوم با رایانه ها می تواند عوارض خطرناک و متعددی را برای کاربران ایجاد کند.

یکی از بیماری های ناشی از کار با رایانه ، سندرم بینایی رایانه ای است چنانکه سازمان نظام پرستاری در این باره هشدار داده است که نشستن بیش از دو ساعت در روز ، پشت رایانه، احتمال ابتلا به سندرم بینایی رایانه‌ای را افزایش می دهد.

(( ادامه در ادامه مطلب ))
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:مراقب بیماری‌های رایانه‌ای باشید,راینه ای,بیماری,, | 12:56 | نویسنده : خروسباشی |

دلیل عقب نشینی اپل وگوگل مقابل ایران چیست ؟

در پی گزارش اخیر رصد و دیده‌بانی از رفتارهای سازمانی مرکز کیفیت‎های برتر و انتقاد از عملکرد دوگانه غرب بالاخص در حوزه آی تی نسبت به ایران با استناد به تحریم‎ها که منجر به چالشی برای بقاء مردم شده و حمایت و پوشش گسترده این گزارش از سوی خبرگزاری‎ها و اصحاب رسانه، دو غول آی…

گوگل - ماکروسافت - اپل

 

 (( ادامه در ادامه مطلب))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:دلیل عقب نشینی اپل وگوگل مقابل ایران چیست ؟,اپل,گوگل,مقابل ایران, | 23:13 | نویسنده : خروسباشی |

بازگشت یک دوربین DSLR ‌از شکم یک تمساح پس از 8 ماه!

افتادن گوشی همراه موضوعی ناخوشایند است و انداختن دوربین DSLR از آن هم ناخوشایندتر. حال تصور کنید انداختن دوربین DSLR در کنار تعدادی تمساح چقدر می‌تواند ناخوشایند باشد. می‌توانید این موضوع را از Mario Akdecoa که پس از هشت ماه مجددا به دوربینش رسید بپرسید.در دی ماه سال گذشته، او با استفاده از یک سه پایه و یک دوربین ۱۳۰۰ دلاری در حال عکسبرداری از یک گله تمساح در محل نگهداری آنها در Everglades بود و درحالیکه همه چیز خوب پیش می‌رفت علاقه یک تمساح به دوربین! ناگهان همه چیز را به هم زد. Akdecoa  در مصاحبه ای با خبرنگار تلویزیون می‌گوید:

تمساحها به من نزدیک و نزدیک تر می‌شدند که ناگهان یکی از آنها به یکباره دوربین را قاپید.من سعی کردم با استفاده از سه پایه، دوربین را نگه دارم اما دوربین از دستم خارج شد.

 ku-bigpic

 اما جمعه گذشته یک گردشگر متوجه تمساحی شد که دوربینی به واسطه بند آن به دور پایش بسته شده بود.به نظر می‌رسید این دوربین همان دوربین یادشده باشد.دوربین به طور کلی خراب شده اما یکی از عکسهای هشت ماهه! جان سالم به در برده بود.از زمان حادثه، Aldecoa یک دوربین جدید خرید اما مطمئنا از این به بعد با احتیاط بیشتری از حیوانات عکسبرداری خواهد کرد.

malikashtar.ghasam.ir

تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:بازگشت یک دوربین DSLR ‌از شکم یک تمساح پس از 8 ماه!,دوربین DSLR,تمساح, | 23:51 | نویسنده : خروسباشی |

اس ام اس سرکاری جدید عاشقانه

 

 “منی” که کنارش “تو” نباشی ، “تومنی” نمی ارزد . . 

 

 آرزو بر جوانان خفه شو  !

 

هنگام بغض یک زن بهش نزدیکتر بشید
و موقع بغض یک مرد ازش فاصله بگیرید
قبل از خواب هم که مسواک بزنید
همین دیگه :|

 

(( ادامه در ادامه مطلب))

 
malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:اس ام اس سرکاری,اس ام اس,سرکاری, | 12:35 | نویسنده : خروسباشی |

آیت‌الله جوادی‌آملی در نوشتاری جایگاه و ارزش حجاب زن و لزوم توجه بانوان به آن را در قالب پاسخ به پرسشی عنوان کرد.

 آیت‌الله جوادی‌آملی در پاسخ به این سوال که چرا اسلام بانوان را ملزم به رعایت حجاب کرده است و آیا این الزام برای زن محدودیتی دارد؟‎، اظهار کرد:

راه حل این شبهه و تبیین حجاب در بینش قرآن کریم این است که زن باید کاملاً درک کند که حجاب او تنها ‏مربوط به خود او یا مرد سرپرست او یا حتی خانواده وی نیست تا بگوید من از حق خودم صرف‏‌نظر کردم، مرد بگوید ‏من راضیم یا اعضای خانواده رضایت دهند، بلکه حجاب زن حقی الهی است،

لذا می‏‌بینید در جهان غرب و کشورهایی که به قانون غربی مبتلا هستند، اگر زن همسرداری آلوده شد و ‏شوهرش رضایت داد، قوانین آن‌ها پرونده را مختومه اعلام می‏‌کنند، اما در اسلام این‌گونه نیست، یعنی حرمت زن،‏ اختصاص به خود زن، شوهر و برادر و فرزندانش ندارد به عبارتی اگر همه رضایت دهند، قرآن ‏راضی نخواهد بود، چون حرمت و حیثیت زن به‌عنوان حق‏‌اللَّه مطرح است،

(( ادامه در ادامه مطلب ))

malikashtar.ghasam.ir

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 شهريور 1392برچسب:آیا حجاب حق‌الله است یا حق‌الناس؟,حق‌الله است یا حق‌الناس,حجاب ,, | 12:24 | نویسنده : خروسباشی |